كوهنوردي كوهنوردي .

كوهنوردي

كوهنوردي

ميدانيد كوهنورد كيست؟

كوهنورد به اين معنا بايد با اصول كوهنوردي آشنا باشد، خطرات كوهستان را بداند و همه تلاش خود را براي سلامت و ايمني خود و همراهانش انجام دهد. از جمله اصولي كه بايد در كوهستان به آن توجه داشته باشيم زمانبندي حركت و استراحت در طول مسير است. در زمستان براي صعود قله تا ساعت ۱۳ فرصت داريم و در تابستان تا ساعت ۱۴ ، و اگر قصد شب ماني داريد، حتما بايد قبل از تاريك شدن هوا به محل كمپ برسيم و چادرها را برپا كنيم. مهم ترين مطلب اين است كه شما براي همه شرايط برنامه ريزي كرده باشيد. هميشه بدانيم در كوهستان امكان بوجود آمدن شرايط پيش بيني نشده هست، ما از قبل تمامي شرايط را براي خودمان يكبار تجسم مي كنيم، و تصميماتي كه مي توانيم براي آن اتخاذ كنيم را مرور مي كنيم.

كوه بيست كجاست؟

كوه بيست سايت هايي است كه تمام نياز شما را براي كوهنورد شدن برطرف ميكند. حتي فكرش را هم نميكنيد چه خدمات جذابي ارائه ميدهند! حتما سربزنيد قول مي دهم مشتري ميشويد!!

وسايل كوهنوردي خود را قبل از برنامه بازرسي كنيم و كمبود ها را جبران كنيم، همراه داشتن دستكش و جوراب اضافه در زمستان از الزامات يك كوهنورد است، اينكه از هواشناسي منطقه اي كه در آن صعود مي كنيم، مطلع باشيم. هميشه قبل از برنامه كوهنوردي از استراحت و خواب كافي بهره ببريم و با انجام ورزش هاي منظم در طول هفته توان بدني خود را ارتقا دهيم.

كوهنوردي و خودباوري چرا اهميت دارند؟

همين حالا خود را در دامنه سرسبز كوهي مجسم كنيد، كوله اي بر دوش با عصايي بر دست و هوايي خنك و صاف و مهمتر از همه پاك را تصور كنيد، گام هاي استوار و نفس هاي عميق بر مي داريد در دل سنگ و خاك، ميان علف ها راهي مي بينيد، ادامه مي دهيد و راه شما را از دره اي به بالاترين يال كوه مي رساند، آرام و باورنكردني به عقب نگاه مي كنيد و در اغلب موارد سخت باورتان مي شود كه اين همه مسير را از آن دره تا اين دامنه صعود كرده ايد، حالا به اطراف با دقت نگاه مي كنيد و تازه در اين لحظه باور مي كنيد كه اينجا تازه ترين جايي است كه چشم هايتان ديده، هيچ منظره اي در اطراف شما تكراري نيست و در فكر و خيالتان هيچ چيزي نيست غير از بودن و حس همان موقعيت ، گويي به يكباره متولد شديد، خالي از هر دغدغه اي ، گويا لحظه اي قبل پا به جهان هستي گذاشتيد و الان زيباترين منظره ها را مي بينيد.

اميدوارم تا اينجاي مقاله لذت بردا باشيد و من را به دوستان خورد معرفي كنيد.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۳۳:۲۳ توسط:درسارشيدي موضوع: نظرات (0)